Zdravím vás milí čtenáři. Sotva jsem vám v předchozím článku zmínil nové projekty, které jsou aktuálně rozpracované nebo jsem je nedávno dokončil, z čista jasna je tu další. Teda není to úplná novinka ale že se to takhle rozroste jsem nečekal. Nebudu vás dlouho napínat. Jak už název napovídá, opět jsem nakoukl do oblasti RC (radio controlled), podkategorie expediční trail. A proč opět? Mám doma asi čtvrtým rokem rozestavěný model Rancher 4×4 od 3dsets který se nyní znova snažím dokončit. Ale o tom potom.

Inspirace
To jsem si takhle jednou prohlížel úplně náhodné videa na youtube a zahlédl jsem úplně fantastický model autíčka, jak se škrábe po kamenech, topí se v blátě, projede potok atd. A protože youtube používá geniální metriky, dostával jsem pak v návrzích další a další videa na toto téma. Netrvalo to ani příliš dlouho a nabyl jsem přesvědčení, že nutně potřebuju další zajímavý koníček. Určitě znáte to nutkání takový nápad hned zavrhnout s tím že mi není 10 abych si hrál s autíčky atd. Na to jsem měl připravenou perfektní obhajobu: mám dva syny a tohle by mohl být parádní společný koníček. Vycházky do přírody, expediční výlety.
Takže v pořádku, obhájeno. Nastal vnitřní mír a ještě tentýž den jsem hledal co to je, kdo to prodává, kolik to stojí, jaké to má možnosti, konfigurace. Zrovna jsem si uvědomil, že jsem si vlastně nakonfiguroval a koupil úplně nové auto. Sice jsem zvolil měřítko 1:12 ale nákup úplně nového 1:1 mě už asi nečeká. Takže zpět k tomu výběru, nejsem příznivec driftů, rychlosti, rallye a podobně. Mnohem raději mám úplný komfort a pohodlí nebo naopak zdolávání překážek. RC model který by mazal po dálnici a „panáček“ uvnitř by si užíval ticho a jízdu bez vibrací nebude zážitek, takže jsem hledal terénní stroj. Výběr padl na kategorii crawler a expediční off road. Věřím, že už jste někdy zahlédli například nějaký Jeep nebo Rover s velkými pneumatikami a expediční výbavou na střeše.
Výběr
Další den, jsem prozkoumal trh a začal číst recenze. Vypadá to, že nejde jen si koupit autíčko a prohnat ho po zahradě. To vám je celá věda. Proporcionální řízení, proporcionální akcelerace, otevřené nebo uzavřené diferenciály, celokovový rám včetně odpružení. Tohle všechno jsou super vlastnosti ale přistihl jsem se u modelu od výrobce traxxas za necelých 21000kč. Takže brzda a trochu mírněji. Od některých vlastností musím upustit ale některých se nevzdám, byla moje první myšlenka. Na druhou stranu se nebudu účastnit nějakých soutěží ale jde mi jen o to aby moje autíčko pobavilo mě i sedmiletého synka. Dvouletého zabaví i „samojezdící“ auto.
Dovolte mi, abych vám nyní představil favorita mého výběrového řízení. Je jím právě expediční trail Land Rover Defender T98 1/12 v olivově zelené barvě. Jak jsem už zmínil, kovový rám, proporcionální řízení i akcelerace, nějaké světýlka na parádičku. Znáte to, rychle vložit do košíku, vyplnit adresu, objednat, než si to rozmyslím. Po dvou dnech byla krabice doma. Nádhera. Mohl bych vám sem teď napsat nějaké další parametry jako velikost, kapacitu baterií atd. Ale místo toho vám sem vložím k nahlédnutí video a parametry s prvními najetými „metry“ si nechám na příště.
Tohle je zrovna jedna z recenzí, která mě k nákupu přiměla. Zároveň je to eshop u kterého jsem si autíčko koupil. Líbí se mi totiž, že si dají práci s takovou videorecenzí, kde popíšou a předvedou vše potřebné a zároveň je to vlastně koukatelné video. V nějakém z příštích článků vám podrobněji popíšu co můj expediční prcek zvládá, jak je na tom zpracování, jaké byly první dojmy. Užívejte si první hezké počasí a já se budu těšit u dalšího článku z malé továrny na velké věci.